vrijdag 22 mei 2009

Halverwege!!

Hey iedereen!
Morgen ben ik hier alweer 4 weken! Het is ongelovelijk! Maar aan de andere kant voelt het ook wel alsof ik hier al zo lang ben, en ik heb echt het gevoel dat ik hier in een puf en een zucht weer weg ben! En eigenlijk wil ik helemaal zo snel nog niet weg. De farm is echt super en de mensen waarmee ik werk zijn super. En ik heb natuurlijk mijn lieve babygeitjes, kan me niet voorstellen dat ik ze straks moet achterlaten! Ze zijn zo lief!
Deze week is de dierenarts langs geweest op de farm, hij had een hele waslijst aan dingen om langs te lopen, maar hij moest ook de geitjes onthoornen. Ze werden dus helemaal verdoofd en geopereerd. Hij haalde eerst een hele cirkel aan huid rond de hoorn weg en knipte alles los van de schedel. Daarna ging er een brander op om de rest van de hoorn weg te branden en om het bloeden te stelpen. Daarna ging er blauwspray op om te desinfecteren en een zilveren spray ook tegen het bloeden volgens mij. Na de ingreep hadden ze dus 2 grote zilveren plekken op hun kop, en de schedel ligt daar in principe bloot. Niet echt een lekker idee dus, en het ziet er ook heel sneu uit...
De dag erna heb ik nog wat schattig foto's van ze gemaakt, zal ze even proberen om hier neer te zetten.




Verder hebben de ezels op de farm heel erge laminitis oftewel ze zijn hoefbevangen. Beide ezel hebben zwaar overgewicht en amper beweging. De laatste tijd wilden ze al amper meer naar de wei lopen! De dierenarts is dus langs geweest en heeft van daisy die het ergste last had, alle 4 de hoeven op de foto gezet. En het bot van de hoef bleek ernstig gekanteld te zijn. Dit plaatje laat zien dat het hoefbeen ernstig gekanteld is ten opzichte van de rest van de hoef, dit is dus wat gaande is bij de ezels en wat erg veel pijn oplevert.

De ezels krijgen nu medicijnen om de bloeddoorstroom in de hoeven te bevorderen en pijnstillers. Ook krijgt daisy speciale pads onder haar hoeven om de druk zodanig te verdelen dat ze minder pijn heeft en beter kan lopen. Ook mogen de ezels de komende maanden niet meer naar buiten en ze zijn op dieet. Aardig wat veranderingen voor de beestjes dus, maar ze hebben het hard nodig!

Ook hebben we de afgelopen 2 weken een 3-tal workexperience meiden op de farm gehad, vandaag is hun laatste dag. Ik heb erg veel lol met ze gehad maar ze werkten ook goed. Vind het wel jammer dat ze weg gaan. In de tijd dat ze hier waren oefende ze vaak een hannah montana dansje en gister hebben ze dus allemaal filmpjes gemaakt dat ze dat dansje deden tussen de beesten en in the barn (heb ik gefilmd =p). Ook moest ik de geit (arm beest XD) melken op de maat van de muziek. Het eindresultaat is hier te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=H64Ms-YTfNU ik zit er 2x al melkend in haha en je ziet alleen mijn handen, maar toch grappig =p.



Ook plannen joost en ik om een paar dagen naar londen te gaan en dan 2 nachten in een hostel te verblijven. Dit word waarschijnlijk 11,12 en 13 juni. Joost heeft er al een dagje extra voor vrij gevraagd en voor mij zou dit ook geen enkel probleem zijn. En dan kunnen we lekker 3 dagen londen verkennen! Ik heb er nu al zin in!
Dat was het wel weer voor vandaag!

Groetjes Rianne

1 opmerking:

  1. Hoi Rianne,

    leuk filmpje en mooi verhaal over je stage. Heb je intussen al gedacht aan je verslag en je opdrachten?? Vandaag hebben Jan en ik een aantal klasgenoten van je bezocht en die hadden het ook goe naat hun zin: zeker niet zo goed als jij, maar dat mag toch ook niet??
    Groetjes en genietse nog die laatste weken.

    arie

    BeantwoordenVerwijderen