vrijdag 5 juni 2009

Its da fainal couwntdown XD

Zo, nog 2 weken te gaan en dan kunnen we weer naar huis =D. Zoals aan de titel te zien heeft 6 weken engeland nog niks van m'n engels verbeterd =p (geintje natuurlijk!). Grappig is wel dat we nu heel anders tegen "naar huis gaan" aankijken. Vorige week baalde we er een beetje van dat het al zo snel weer voorbij was, nu verlangen we onderhand wel weer naar huis! Onze eigen omgeving en eigen spulletjes en activiteiten weer terug. Joost verlangt terug naar zijn games en alle andere luxe artikelen =p en ik vooral naar m'n beesten en weer kunnen paardrijden! Maar allebei verlangen we terug naar ons eigen bed, goed werkende tv met meer dan 4 kanalen =p en vooral een fatsoenlijke internetverbinding zonder blokkeringen!! Wat hebben we het toch goed thuis =p.

Vorig weekend was een leuk weekend! Op vrijdagavond zijn we uitgeweest met Emma en Abi en nog veel meer farm mensen, allemaal ter ere van Emma's verjaardag. Hoewel we meer dansen hadden verwacht zaten we voornamelijk in de pub te kletsen en te drinken, en het was zeker gezellig! Ook leuk om te horen hoe ons land bekend staat... de vriendin van Richard (farm manager) kenden een nederlands (scheld)woord (dat was namelijk het onderwerp van gesprek haha), namelijk GODVERDOMME! Nou ook leuk om te horen hahaha XD. Denk dat we haar toch maar eens moeten vertellen dat dat geen luchtzinnig scheldwoord is in nederland =p.
Zaterdag was het heeeeerlijk weer en zijn we door het park gaan wandelen, opweg naar de gothic tower! Het park was echt mooi om te zien en ook met alle koeien en schapen die daar vrij rondlopen. Ook kwamen we langs de grote vijver die druk is met ganzen (ook jonge gansjes), eenden maar ook vissen en libelle's. Het was echt een supermooie dag, en bovenop de bult bij de gothic tower was het echt genieten! Een heerlijk zonnetje en lekker windje zodat het niet te warm aanvoelde, beneden was het natuurlijk wel erg warm!




Ook was vorig weekend op zondag de Cambridgeshire county show! Dit werd gehouden op het veld achter de farm (is ook eigendom van de farm). Wimpole had ook een eigen stand met een paar dieren van de farm erbij, en de shire's liepen voorop in een optocht van landbouwwerktuigen (vooral tractoren). Zondag is voor ons eigenlijk een werkdag, maar door die county show was het op wimpole zelf erg rustig. Ik ben die dag meerdere keren naar de show gegaan en joost was om 2 uur vrij en toen zijn we samen gegaan. 's ochtends heb ik de Quarter horse display bekeken (western ruiters, eindelijk!!) Aangezien ik voor the national trust werk kon ik gewoon via de achter ingang het terrein op en dus ook backstage de westernpaarden en ruiters al zien. Ik heb dus mooi foto's kunnen maken terwijl ze aan het warm rijden waren. Ze reden gewoon in een cirkel om mij heen =p Ideaal! Ik heb ook wat met een van de ruiters staan praten, bleek dat ze een grote westernstal op een uurtje rijden hiervandaan hebben! (had ik nu maar een auto en rijbewijs) dit weekend hebben ze zelfs ook wedstrijden! Dat mis ik dan weer =(. Vond het erg leuk om eindelijk weer eens wat western te zien.




Spinning!




Aan het eind van de dag liepen we nog even rond terwijl iedereen al aan het opruimen was. We liepen nog even rond door de eettentjes (die er vollop waren met allerlei engelse specialiteiten en FUDGE!!) Alle verse producten waren nu lekker afgeprijsd dus we hebben wat chocolade donuts met caramel, 2 chocolate twists en 7 foccacia's meegenomen =p. Ook heb ik nog een mooie echte cowboy/girl hoed kunnen kopen =p. Die ga ik lekker dragen op de manege en als ik bij Rocco ben, helaas kan die niet op tijdens het rijden, dan moet ik gewoon m'n cappie op.

Morgen gaan we weer naar cambridge, er zou een strawberry fair of zoiets zijn en dat werd ons zeker aangeraden om daar naartoe te gaan. Dus we gaan even een kijkje nemen. Volgend weekend hebben we 3 dagen weekend omdat we eerst naar londen zouden gaan, maar dat bleek achteraf veelste duur. Wat we dan gaan doen weten we nog niet, vind het wel jammer dat Londen zo duur bleek te zijn en nu dus niet doorgaat. Maarja de extra dag vrij kunnen we zowiezo wel gebruiken om bijvoorbeeld alvast wat spullen in te pakken. Volgende week dus maar 4 dagen werk, en de week daarop misschien ook, als ik dan nog veel extra tijd nodig heb om in te pakken, en anders kan ik donderdags ook een halve dag vrij nemen, want ik vlieg op zaterdag dan pas.

Hmmm, home sweet home... ik verlang toch wel weer naar dat kleine stadje zevenaar. Maarja de komende zomer heeft ook zoveel leuks nog in het vooruitzicht. Over zo'n 6 weken alweer gaan joost en ik op vakantie! Ik ga nog met school naar walibi, en Joost en ik beginnen onze autorijlessen, daar kijk ik echt enorm naar uit! Ook kan ik eindelijk gaan rijden met mijn verzorgpaardje Rocco, heerlijk! Laat die zomer maar komen! K'heb d'r zin en ben d'r aan toe haha! Tot snel iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten